5 Adımda Dosyalarınızı Paylaşın…


Hepimizin kullandığı veya kullanacağı bir özelliktir Dosya Paylaşımı. Özellikle bilgisayarınızı bir ağ üzerinde ve Windows bilgisayarlar ile birlikte kullanıyorsanız. Şimdi Pardus 2008 ile Dosyalarınızı nasıl paylaştıracağınızı göreceğiz.

1. Tasma > Sistem Seçenekleri > Servis Yöneticini açalım, SMB Ağ Paylaşımı ve NFS Sunucusu servislerini çalıştıralım ve Açılışta çalışacak şekilde ayarlayalım.

2. Tasma > İnternet ve Yerel Ağ > Güvenlik Duvarı Ayarlarını açalım, Güvenlik Duvarı çalışıyor ise gerekli servislere ulaşılmasını sağlayalım.

3. Paylaşmak istediğimiz Dizini sağ tuşu ile seçerek, servis menüsünü açalım ve altta bulunan Paylaştır’ı seçelim.

3.1. Bilgisayarımızı ilk paylaşıma açtığımızda aşağıdaki iki pencere ile karşılaşacağız. Resimlerde görülen seçenekleri seçip paylaşıma 3ncü maddede devam edeceğiz.  Bu seçenekleri işaretleyince Size root şifrenizi soracak.

4. Açılan pencerede “Bu dizini yerel ağda paylaş ” seçeneğini işaretleyelim. Daha sonra paylaşım şeklimizi ve paylaşım özelliklerimizi ayarlıyalım. Yazılabilir seçeneği seçilmez ise misafir sistemler dosyalara salt okunur olarak ulaşacaktır.

5. Dizinimiz artık yerel ağ üzerinden paylaşılıyor. Artık Windows ve Linux sistemlerden rahatlı ile ulaşabilirsiniz.

5 Adımda Dosyalarınızı Paylaşın…” üzerine 9 yorum

  1. Basitçe paylaşıma dayalı ve sonuç veren bir çözüm olarak doğru bir uygulama. Diğer 4 tür samba uygulamasını da örnek conf dosyalarıyla destekleyerek sade bir anlatımla destek olmak amacındayım. Ama PDC de sorun yaşıyorum.
    1. passwd de xp bilgisayar tanımı yapıldı
    2. smbpasswd de tanıtıldı
    3. xp regestry ayarları yapıldı

    testparm da
    server role ROLE_DOMAIN_PDC olarak ta yeralıyor.

    isatmci xp de etki alanı bağlantı oluşturmak istediğimde workgroupta tanımladığım alanı göremiyorum.

    yardımcı olunursa dediğm gibi konunun geliştirilmiş halini paylaşmak amacındayım.

    Saygılarımla

  2. kubilay bey
    kafemde pardus kullanmak istiyorum fakat ağ ayarlarında fazla bilgimiz olmadığından ilk kurulumda neler yapacağımızı bilmiyoruz.
    ethernet kartını tanıdığı için internete bağlanmakta sorun yaşamıyoruz.
    fakat ağda makinelerin bir birini görmesi için neler yapmalıyız . masa üstü kısayollarını nasıl yapmalıyız .
    yardımlarınızı esirgemeyeceğiniz dileğiyle.
    kafemde 17 makinem var 10 tanesine ilk etapta kurmak istiyorum .
    2009 un görünümü ve çalışması çok güzel yapanların ellerine sağlık
    kolay gelsin diyorum.

  3. – Teoride yukarıda yazılanlar doğru olabilir,
    – pratikte olmuyor,
    – ağımda 4 bilgisayar var – iki win xp iki pardus
    – 4 girişli adsl modem ile bilgisayarlar internet e çıkıyor,
    – linux lar xp leri ağda kolaylıkla görüyor,
    – ama birbirlerini görmüyorlar,
    – …çalışma gurubu bulunamadı … firewall neden olmuş olabilir… ,
    – hatası veriyor,
    – her yolu denedim,dosya paylaşımında her seçeneği denedim,
    – olmuyor,olmuyor,
    – Sonuç olarak şunu söyleyebilirim,
    – Linux Pardus kurulu bilgisayarlarda ağ paylaşımı,
    – pek kolay değil…
    – şimdi wiki deki yöntemi deneyeceğim,

  4. Evet Kubilay bey. Ben 2009 kullanıyorum. Yukarıda anlattıklarınızı yaptım. Ancak maalesef sonuç alamadım. Bir de Pardus 2009 ile Winxp arasında nasıl ağ kuracağımızı anlatırsanız çok sevinirim…

  5. Kubilay bey benim sorunum kurumsal olarak pardus 2007 kullanıyoruz. Ancak windows işletim sistmi kurulu bilgisayarımdan xmanager1.3 ile pardusa bağlanıorum ve loginle sisteme giriyorum. pardus masa üstündeki herhangi bir dosyamı windows masa üstüme kopyala yapıştırı kullanamıyorum. Yine windows masa üstümdeki bir dosyayı pardusa atamıyorum. Pardusta user yetkisine sahipim. root yetkisinde değilim. bunun için ne yapabilirim. Aynı zamanda sistem yöneticileri tarafından usb kullanma yasaklandığı için k-mailden gelen dosyalarımı windows ortamında kullanamıyorum. selamlar

  6. Öncelikle geç cevabım için çok özür dilerim.
    Sanırım bu konu hakkında sistem yöneticileriniz ile görüşmeniz daha doğru olacaktır.
    Birde Özgürlükİçin ve Pardus Wiki’de uzak masaüstü paylaşımı konusunda açılmış konular var. Oradan daha iyi bir destek alabilirsiniz.

Yorum bırakın